Netværk og festival bygges op fra bunden

10. Jun. 2016

EfB havde inviteret sine samarbejdspartnere til den årlige ”Store Netværksdag” i Carlsberg Loungen, hvor der var mulighed for at skabe nye relationer virksomhederne imellem.

82 deltagere havde taget imod invitationen og nød en skøn formiddag på Blue Water Arena, mens fodbolden ligger stille. Men resultater var stadig i fokus med nye bekendtskaber og gensyn med eksisterende samarbejdspartnere. Deltagerne var både i gruppemøder, mere dybdegående one-to-one møder, men også med fokus på speednetworking, hvor der skulle netværkes med flest mulige på 20 minutter.

IF Forsikringscenter Esbjerg er ny samarbejdspartner hos EfB i 2016 og var dermed med til sin første ”Store Netværksdag”.

 - Det var et rigtigt godt arrangement, hvor jeg faktisk allerede har fået lavet en mødeaftale med et andet firma, og flere er i støbeskeen, så vi kan kun være tilfredse med dagens udbytte” fortæller kundeassurandør, Allan Lauridsen, fra IF Forsikringscenter Esbjerg.

Samarbejdspartnerne blev også forkælet med et par sjove og interessante anekdoter fra den succesfulde skaber af Jelling Musikfestival, Lars ”Charlie” Mortensen. Historier om det arrogante tyske band Scorpions i limousiner – Elton Johns uheldige helikopterlanding på en nærliggende fodboldbane – til en fuld Otto Brandenburg, der slog en togkonduktør ned, og derved satte Jelling Musikfestival på landkortet og fik mediernes opmærksomhed.    

Danmarks 3. største musikfestival havde aldrig fundet sted, hvis gøgleren Erik Clausen i 1989 ikke havde ringet til sin ven ”Charlie”, og opfordret ham til at bygge en scene i Jelling, så Clausen kunne optræde. Så ”Charlie” måtte fra egen lomme investere 3000 kr. på træplader og presenning og bygge en lille intim scene, hvilket næppe var godkendt af arbejdstilsynet i dagens Danmark. Siden da har netværk, netværk og atter netværk gjort, at der senest i slutningen af maj var knap 40.000 gæster til selv samme festival, hvor de bl.a. så Queen & Adam Lambert spille. Fælles for succes hos virksomhederne og Jelling Musikfestival er netop netværk og gode relationer - ting skal bygges op nede fra bunden for at blive en succes.

 - Vi mærker stor interesse og begejstring fra vores samarbejdspartner år efter år for netop denne netværksdag, så vi gør det, ligesom Jelling Musikfestival, igen til næste år,” fastslår EfB´s salgschef, Henrik Tønder

 

Af Søren Kaster Poulsen

nyheder_divider