Ny samarbejdspartner til kommunikationen

EfB har ændret holdet omkring kommunikationen, hvor Dyhr Media som ekstern samarbejdspartner fremover kommer til at hjælpe med opgaven. Det betyder, at klubbens tidligere pressechef vender tilbage som kommunikationskonsulent.

Den nye tilværelse i NordicBet Ligaen har medført en række ændringer i administrationen hos EfB, og det giver mulighed for at sætte et nyt hold, der er klar til opgaven med at føre EfB tilbage i Alka Superligaen. Det betyder blandt andet, at EfB henter ekstern hjælp til områder som kommunikation og marketing, hvor Dyhr Media ved Lars Guldager Dyhr fremover bliver samarbejdspartner.

– Vi sagde farvel til flere medarbejdere i forbindelse med nedrykningen, og vi har nu påbegyndt rejsen på vej tilbage igen. Det betyder blandt andet, at vi bruger lejligheden til at gentænke i forhold til de nye opgaver, og her har vi i skarp konkurrence valgt Dyhr Media som vores nye samarbejdspartner. Lars Guldager Dyhr har tidligere været en del af organisationen og har hele tiden bibeholdt tilknytning til klubben. Desuden har han professionel kommunikationserfaring fra flere forskellige sportsgrene og er vant til at arbejde med flere typer medier. Her i den næstbedste række er der stadig stor eksponering, og vi vil selv arbejde på at være mere tilstede i regionen. Vi har valgt en samarbejdspartner med en profil, der både favner kommunikation og marketing i rollen som kommunikationskonsulent, fordi vi har behov for at bevæge os fremad på en ny måde, der involverer en stor grad af fleksibilitet, og derfor glæder det os, at vi er blevet enige om en aftale, fortæller konstitueret adm. direktør i EfB, Dan Mose Andersen om det nye samarbejde, der involverer en erfaren mand i faget.

– Jeg ser frem til opgaven hos EfB, fordi jeg kan se, at klubben har et stort potentiale på rigtigt mange områder. Den betyder meget for mange mennesker her i vores sydvestjyske område, og vi følger alle sammen med i, hvordan det går på Blue Water Arena. Nu tager vi fat på at definere, hvordan fremtidens kommunikation skal være hos EfB, og der vil jeg naturligvis trække på mit netværk fra ikke bare fodboldens verden, men også forskellige medier og samarbejdspartnere. Vi kommer til at gøre nogle ting på nye måder, og det implementer vi i et passende tempo, men målet er at favne hele regionen på bedre vis, så det smitter af på tribunerne. I den sammenhæng er jeg klar over, at klubben har været genstand for en del kritik, men jeg tror på, at der bliver arbejdet professionelt og seriøst med tingene, så vi kan få forløst potentialet, slutter Lars Guldager Dyhr, der blandt andet får pressehåndtering som en af de primære opgaver.

Fakta:
Lars Guldager Dyhr er tidligere pressechef i EfB og EfB Ishockey, ligesom han har haft den samme rolle hos speedwayklubben Esbjerg Vikings.

Han driver i dag kommunikationsbureauet Dyhr Media, der producerer det officielle magasin for Alka Superliga samt rejsemagasinet check-in Billund for Billund Lufthavn. Dertil kommer PR for kunder som blandt andet speedwaykøreren Niels-Kristian Iversen og racerkøreren Kevin Rossel.