Esbjerg-virksomheder køber brystreklame

24. sep. 2012

To landsdækkende virksomheder med hovedsæde i Esbjerg råder i fællesskab over brystreklamen på Esbjerg fB’s spilletrøjer i de resterende 24 kampe i denne sæson i Superligaen.

Telesikring as og Det Faglige Hus er i forvejen mangeårige sponsorer i EfB, og der ligger både kommercielle og mere følelsesmæssige motiver bag den nye aftale.

- Vi har tidligere været udebanesponsor for EfB i fire år, og det var en god oplevelse for både kunder og medarbejdere. Vi opnåede fin synlighed og mødte kunderne i øjenhøjde, medarbejderne var stolte af vores engagement i EfB og syntes, det var sjovt. Vi gør ikke dette af filantropiske årsager og håber på den samme effekt igen. Når det er sagt, betragter vi EfB som en god vare at komme ud med, en troværdig klub, hvor man kan være tryg ved at være sponsor. Vi lever selv af at sælge tillid, siger adm. direktør Ejgil Egsgaard, telesikring as.

Telesikring er en landsdækkende totalleverandør inden for sikring og sikkerhed med kontorer i seks byer i Danmark. Virksomheden beskæftiger på koncernbasis ca. 240 medarbejdere.

Det Faglige Hus forbereder et travlt 2013 med 25-års-jubilæum, indvielse af et nyt hovedkontor ved Esbjerg Lufthavn og ambitioner om at runde 100.000 medlemmer. I sæsonens første ni spillerunder har Det Faglige Hus haft brystreklamen på EfB’s trøjer og viger nu pladsen på udebanetrøjerne til fordel for telesikring.

- Den nye aftale er vores egen jubilæumsgave til EfB. Det glæder mig, at vi kan gøre det sammen med en anden landsdækkende, 100 procent Esbjerg-baseret virksomhed, som vi har et godt samarbejde med. I forvejen er vi synlige på ryggen af udebanetrøjerne, og vi har ikke noget imod at afgive brystreklamen til telesikring. Vi føler en forpligtelse over for byen og dens fodboldflagskib og håber, at andre virksomheder vil følge vores eksempel og bakke op, siger landsformand i Det Faglige Hus Johnny Nim.

Aftalen med de to Esbjerg-virksomheder er udformet sådan, at de viger pladsen på brystet af EfB-spillerne, såfremt EfB Elite A/S i kontraktperioden indgår en kontrakt med en ny hovedsponsor.

- Vi arbejder videre med henblik på at indgå en mere permanent hovedsponsoraftale, og med den nye aftale får vi bedre tid til at få den på plads. Det glæder os, at Det Faglige Hus fortsætter som trøjesponsor, og at en anden af byens markante virksomheder, telesikring as, ønsker at udvide sit engagement i EfB, siger adm. direktør Søren Poulsen.

Af Frede Madsen

nyheder_divider